بکتوری

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

فرض کنیم شما توسعه‌دهنده‌ی مجربی هستید و یک روز در دفتر کار خود سرگرم بررسی برنامه‌هایتان برای توسعه کسب‌وکار هستید که ناگهان دوستتان تماس گرفته و ایده‌ای جالب را با شما در میان می‌گذارد. این ایده‌ی کسب‌وکار می‌تواند یک برنامه ،بازی موبایل، وب‌سایت خرید یا هر ایده‌ی دیگری برای تبدیل خلاقیت به پول باشد. با هم جلسه‌ای می‌گذارید و در آن تصمیم گرفته می‌شود که دوستتان بخش مدیریت و بازاریابی را بر عهده بگیرد و شما تکنولوژی را جلو ببرید و احتمالاً چنین جملاتی از دوستتان می‌شنوید: "باید خیلی سریع باشیم، با خیلی‌ها حرف زده‌ام، فقط در انتظار آماده شدن نرم‌افزار هستند"، "شرکت‌های دیگری روی این ایده کار می‌کنند، سرعتمان باید بیشتر باشد"، "منابع محدودی در اختیار داریم، باید از این منابع به نحو احسن استفاده شود و نمی‌توانیم خرج اضافی داشته باشیم" و جملاتی از این قبیل که بیشتر بر روی سرعت توسعه، محدودیت منابع و رقابت بالا تأکید دارند.

 اگر سابقه‌ی حضور شما در دنیای توسعه‌ی برنامه و بازی و وب‌سایت زیاد باشد احتمالاً بارها و بارها با این تجربه مواجه شده‌اید. اغلب طولانی شدن زمان توسعه و افزایش هزینه‌ها سبب دلسردی و شکست پروژه‌های استارتاپی می‌شود، درواقع به گزارش Forbes بیش از 90 درصد استارتاپ‌ها شکست می‌خورند و دلیل این آمار را می‌توان در مشکلات مذکور جست‌وجو کرد.

زمان و کیفیت نقش اصلی را در توسعه‌ی یک نرم‌افزار بازی می‌کنند. در این مطلب می‌کوشیم نشان بدهیم استفاده از دو سرویس پایگاه داده (Database) و مدیریت کاربران (User Management) چگونه می‌تواند سرعت و کیفیت توسعه‌ی نرم‌افزار را بهبود ببخشند.

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۳۴
حمیدرضا مقبولی

در پست قبلی بلاگ سه سرویس کاربران، پایگاه داده و مرکز بازی بکتوری را معرفی کردیم. در این پست به معرفی سه سرویس دیگر بکتوری و چالش‌های پیچیده‌ای که از سر راه توسعه‌دهندگان برنامه‌ها و بازی‌ها برداشته‌اند می‌پردازیم.

  • در هر بازی‌ یا برنامه منطقی مخصوص (Logic) وجود دارد، به عبارت دیگر یک کد سمت سرور پاسخگوی نیازهای خاص آن بازی یا برنامه است. سرویس رایانش بکتوری (Cloud code) برای تسهیل استفاده از این کدها به بازار ارائه شده است.
  • در بازی‌های آنلاین و بازی‌های چندنفره لازم است که بازیکنان به صورت بلادرنگ (Real-time (با هم در ارتباط باشند، که سرویس بلادرنگ بکتوری چالش‌های مربوط به امور این ارتباط را مرتفع می‌کند.
  • یکی از نیازهای اصلی برنامه‌ها و گاهی بازی‌ها، مدیریت کردن فایل‌ها و ترافیک مربوط به آن‌ها است که سرویس مدیریت فایل بکتوری (File management) دغدغه‌های توسعه‌دهنده در این زمینه را از قبل مرتفع کرده است.

برای آشنایی بیشتر با این سه سرویس بکتوری، ادامه‌ی مطلب را مطالعه بفرمایید.

 

۲ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۲۰
فریبرز مفاخری

پایگاه داده و خدمات کاربران از مهم‌ترین نیازهای بازی‌ها و اپلیکیشن‌هایی که نیاز سمت‌ سرور دارند هستند. هرکدام از این دو عنوان چالش‌ها و مشکلاتی را بر سر راه تولید یک بازی یا اپلیکیشن قرار می‌دهند که از آن جمله می‌توان به طولانی شدن زمان توسعه و ایجاد دغدغه‌ها و مسائل جدید هم‌زمان با افزایش تعداد کاربران اشاره کرد. حل هرکدام از این مشکلات مستلزم صرف وقت و هزینه‌ی بسیاری است. از طرف دیگر بازی‌ها دارای ویژگی‌ها و نیازهای منحصربه‌فردی هستند که در اپلیکیشن‌ها این نیازها وجود ندارد، ویژگی‌هایی مثل Leaderboard، Matchmaking، Achievement و … که هرکدام مشابه دیتابیس و کاربران چالش‌های زمان‌بری را بر سر راه توسعه‌ و نگهداری یک بازی قرار می‌دهند.

در ادامه خواهیم گفت که بکتوری چگونه در حل این مشکلات به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند و ترتیبی داده است که توسعه‌ی اپلیکیشن و بازی سریع‌تر و از مشکلات احتمالی پیش رو جلوگیری شود.

۰ نظر موافقین ۶ مخالفین ۰ ۰۶ شهریور ۹۵ ، ۰۸:۰۳
فریبرز مفاخری