بکتوری

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

۴ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۵ ، ۱۲:۴۶

هم‌زمان با رواج استفاده از گوشی‌های هوشمند و گسترش سریع بازار اپلیکیشن‌های موبایل، استانداردها و قواعد تولید محصول نرم‌افزاری، متدولوژی‌ها، کتابخانه‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی به سمت‌وسوی جدیدی سوق پیدا کرده‌اند. پروژه‌های نرم‌افزاری جای خود را به محصولات دادند و مفاهیم جدید و مهمی مانند کاهش زمان تولید اپلیکیشن، افزایش ناگهانی کاربران یک محصول، حجم زیاد داده‌ها، محدودیت‌های تکنولوژی‌های سنتی و … پدیدار شدند. همه این دغدغه‌ها توسعه‌دهندگان را به استفاده از سرویس‌های ابری ترغیب کرده‌اند. بک‌اند موبایل (MBaaS) یکی از مهم‌ترین راهکارهای ارائه‌شده در سال‌های اخیر است. اگر تولیدکننده بازی و اپلیکیشن موبایل باشید، حتماً این سؤال اساسی که «آیا استفاده از این سرویس‌ها کار درستی است یا خیر؟» ذهن شما را درگیر خود کرده است. در ادامه این مقاله قصد داریم مزایا و معایب استفاده از بک‌اند موبایل را برای شما تشریح کنیم تا بتوانید پیش از ساخت اپلیکیشن و یا بازی بعدی‌تان، دانش کافی جهت تصمیم‌گیری در مورد بک‌اند محصول خود را داشته باشید.

۰ نظر موافقین ۶ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۵ ، ۰۹:۱۵


محصولی جدید برای حمایت از صنعت بازی، اپلیکیشن و وب‌سایت‌ها در ایران

با گسترش و تحول شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر و افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند تلفن همراه و نیز وب‌سایت‌ها، تغییر قابل‌ملاحظه‌ای در صنعت توسعه اپلیکیشن، بازی و صفحات وب در ایران رخ داده است. بازار بازی‌هایی که به کاربران امکان تعامل و اطلاع از وضعیت یکدیگر را بدهند (social)، در دنیا و در داخل ایران به‌سرعت در حال پیشرفت است. هرچند که همچنان این نوع بازی‌ها در ایران به بلوغ نرسیده‌اند، اما رشد روزافزون این بازار قابل‌تأمل است.

برای مثال یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که در بازی‌های social با آن روبه‌رو هستیم رقابت‌ کاربران برای دریافت انواع جایزه‌ها است؛ جایزه‌ها شامل موارد کوچکی مانند badgeها، achievementها، کسب مقام در leaderboard، کدهای تخفیف و یا جوایز فیزیکی با ارزش‌های بالا می‌شوند. جایزه هرچه که باشد، مهم‌ترین بخشی که باعث ایجاد ارتباط اجتماعی می‌گردد، رقابت آنلاین است. ایجاد چنین رقابت‌هایی در بازی‌ها توسعه‌دهندگان را با پیچیدگی‌های متعددی مواجه می‌کند. توسعه‌ی این بازی‌ها، همیشه‌دردسترس بودن و سرویس‌دهی بدون نقص به کاربران کار آسانی نیست، به‌خصوص هنگامی‌که رشد کاربران بازی و اپلیکیشن را شاهد هستیم، مشکلات آن‌گونه که پیش‌بینی می‌شدند اتفاق نمی‌افتند. خلق بهترین تجربه کاربری تنها زمانی رخ می‌دهد که این چالش‌ها و مشکلات حل‌وفصل شده باشند.

سرویس ابری بکتوری با هدف ارائه‌ی خدمات سمت سرور به توسعه‌دهندگان برای حل چنین مشکلاتی به بازار ارائه شده است. بکتوری بلوک‌های سمت سرور را برای پیاده‌سازی اپلیکیشن و بازی‌ و نیز وب‌سایت‌ها از قبل فراهم کرده است و زمان توسعه‌ی آن‌ها را بسیار سریع‌تر می‌کند. هم‌چنین از طریق بکتوری دیگر لازم نیست توسعه‌دهندگان از رشد سریع تعداد کاربران خود واهمه‌ای داشته باشند و می‌توانند بدون زحمت بهترین تجربه کاربری را برای کاربران خود خلق کنند.


        بکتوری چگونه به توسعه‌دهندگان کمک میکند؟

  • بکتوری یک زیرساخت cross-platform برای ارتباط بین اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها با سرور ارائه می‌دهد.
  • با پنل بکتوری می‌توانید همه‌ی بلوک‌های سمت سرور خود را به‌سادگی ساخته و از یک صفحه مدیریت کنید. پنل به‌گونه‌ای طراحی شده است که تنها با چند کلیک بتوانید بر تمام سرویس‌هایتان نظارت کنید و دیگر نگران پیچیدگی‌های معمول برای مدیریت سمت سرور خود نباشید.
  • توسعه‌دهندگان موفق به‌خوبی می‌دانند که پس از یک دوره جذب کاربر جدید از طریق تبلیغات، ارسال Notification Push و ... باید زیرساخت‌های خود را همگام با رشد تعداد کاربرانشان توسعه دهند. بکتوری مقیاس‌پذیر است و با رشد کاربرانتان، زیرساخت سمت سرور شما را توسعه می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا تمرکز خود را بر سایر جنبه‌های کارتان متمرکز کنید و نگران افزایش تعداد کاربران نباشید.
  • با بکتوری نیاز نیست که از همان روز اول برای خرید یا اجاره سرور هزینه کنید. مقداری که برای نیازهای سمت سرور خود در بکتوری خرج می‌کنید، همگام با رشد و توسعه‌ی کسب‌وکارتان افزایش می‌یابد. اگر تازه شروع کرده‌اید، استفاده از همه‌چیز رایگان است. بعد از آن هم فقط به‌اندازه‌ی مقدار استفاده‌ی خود پرداخت کنید.
  • تیم پشتیبانی بکتوری همواره آماده‌ی پاسخگویی به سؤالات و نظرات فنی مشتریان است. این تیم با دانش فنی بالا مشتاق کمک به برآورده سازی نیازهای سمت سرور شماست. پاسخگویی سریع و شفاف تیم بکتوری به شما کمک می‌کند بدون اتلاف وقت و انرژی، جواب خود را دریافت کنید و نگرانی‌های سمت سرور خود را برای همیشه فراموش کنید.

۰ نظر موافقین ۸ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۵ ، ۰۸:۰۰